Moja domovina – tematska nastava

Naslovnica / Moja domovina – tematska nastava

 

Poštovani učenici,

Kao što vjerojatno znate 08. listopada u Republici Hrvatskoj obilježava se Dan neovisnosti. Taj datum smo iskoristili da u drugim i trećim razredima naše škole provedemo projekat koji nosi naziv MOJA DOMOVINA. O čemu se radi ? Radi se o pokušaju naše škole da kroz obradu jedne teme, kroz sve nastavne predmete i sadržaje promovira tematsku nastavu, kao jedan kvalitetan oblik nastave koji prema našem mišljenju ima znatno bolji učinak u savladavanju gradiva. Kao što smo rekli, ovaj put je tema MOJA DOMOVINA. Tijekom nekoliko tjedana provedbe ovoga projekta školu će posjetiti nekoliko uglednih gostiju, a škola će upriličiti susret i razgovor s njima. Po završetku projekta stručna složba izvršit će analizu provedenoga na temelju izvještaja pojedinih profesora, stručnih vijeća i razgovora s učenicima.

Svima želim puno uspjeha u provedbi ovoga projekta.

 

Dubravko Deželić, dipl.graf.ing. – ravnatelj škole

 


TEMATSKA NASTAVA

Razgovori u studiju – Interviewi s gostima


 

Na satu povijesti na poziv prof. Ivice Deščaka gost je bio ravnatelj Dokumentacijskog centra Domovinskog rata gosp. Ante Nazor, u sklopu projekta škole MOJA DOMOVINA.

Zanimljivo predavanje potkrepljeno nizom činjenica pratio je velik broj učenika, a sam susret je potrajao duže od predviđenih četrdeset pet minuta. Podvučena je činjenica da su domovinu od agresije branili uz Hrvate i pripadnici svih nacionalnih manjina koje žive u RH i da nikada ne treba poistovjećivati zločine s nacijom kojoj pojedini počinitelj pripada. 

Nakon predavanja uslijedila su pitanja uz poziv samoga predavača, da o bilo kojoj temi treba razgovarati na temelju argumenata i činjenica, te za svaku informaciju koja se tražiti iznese  izvor i samo tako promišljati o povijesnim činjenicama, a posebno kada je Domovinski rat u pitanju.

 

 


 

U ponedjeljak 02. listopada o.g. je našu školu u sklopu projekta MOJA DOMOVINA posjetio ministar hrvatskih branitelja gospodin Tomo Medved. Nakon što je upoznat s radom škole i zanimanjima koja školujemo uslijedio je susret s učenicima. Na susretu s učenicima ministar je potaknuo učenika da budu vrijedni i marljivi i da na taj način daju doprinos boljitku naše domovine.

Velik broj pitanja upućen ministru odnosio se na nastavak obrazovanja za razna vojna zvanja unutar Oružanih snaga RH.

Nakon susreta s učenicima zamolili smo gospodina ministra za kratak razgovor u studiju naše škole koji možete pogledati ovdje – LINK.

 


STRUČNO VIJEĆE GRAFIČKOG DIZAJNA

Mentor: Ljiljana Stazić, prof.

 

Postupak izrade logotipa za majice

 

Zadatak je bio izraditi logotip za majice na temu projekta Moja domovina. Zadane su bile tri boje po izboru, zadani format bio je 100 x100 mm, a tehnika tiska – sitotisak.

Odabrala sam crvenu, magentu i cian. Cilj bio iskazati ljubav prema domovini zato sam razrađivala oblike koji asociraju na simbol srca.

Pripremu za tisak napravila sam uz pomoć layers palete. Na prvom layeru napravila sam oblik srca u cian boji,a zatim sam napravila još tri layera. Na jednom je sadržaj teksta Moja koji je u boji magente, a na drugi sam stavila tekst domovina u crvenoj boji. Na zadnji layer zaljepila sam cijeli logotip. Isključila sam vidljivost i zaključala layer. Spremila sam dokument kao eps i kao pdf. Kao takvog predala sam ga u tisak.

Moj logotip je otisnut u tri boje na bijelim majicama.

 

 

Doris Kokorović, 3.b

 

Letci i plakati

 

Dan državnosti slavimo 25.6. Njime obilježavamo Ustavnu odluku o suverenosti i samostalnosti Republike Hrvatske koju je donio Hrvatski sabor 1991. godine.

Dan neovisnosti slavimo 8.10. Hrvatski Sabor toga datuma 1991. jednoglasno

raskida sve odnose sa bivšom državom SFRJ i Republika Hrvatska se slobodno može nazvati neovisnom.

U sklopu projekta MOJA DOMOVINA kojeg je provodila Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju početkom školske godine 2017./2018., učenici 3,b razreda (smjer grafički urednik-dizajner) su na računalima izrađivali idejna rješenja letaka za Dan državnosti i Dan neovisnosti, a kasnije i plakate za istoimeni projekt.

 

Za najuspješnije plakate izabrani su radovi sljedećih učenika: Petra Balja, Domagoj Bičanić, Josip Čunčić, Lana Husić, Doria Jantolić i Elena Lemić.

 

 

Letci su izrađivani u vektorskom programu u A5 formatu, dok su plakati izrađivani u programu za prijelom u B2 formatu.

 
 

Josip Čunčić, 3.B

 


 
 

STRUČNO VIJEĆE INFORMATIKE, STROJARSTVA, ELEKTROTEHNIKE I GRAFIČKE TEHNOLOGIJE

Tematski tjedan „Moja domovina“ – 25.9.2017. do 29.9.2017.

 

IZVJEŠĆE O REALIZACIJI PROJEKTA

U gore navedenom tjednu, svi članovi Stručnog vijeća koji održavaju nastavu u drugim i trećim razredima povezali su teme koje su se u tom tjednu obrađivale s temom „Moja domovina“.

 

INFORMATIKA – izvješće Igora Ipše i Saše Dukića

 

  • U 2.A razredu, učenici su učili kako pripremiti slike za animaciju i izraditi animaciju. Kroz niz koraka trebali su složiti sve slike iste veličine, postaviti transparentnu pozadinu i napraviti niz slika koje „prikazuju” vijorenje Hrvatske zastave u pojedinim „etapama”.
  • U 2.C razredu učenici su kroz povijest hrvatskih grbova, navodeći uz svaku sliku grba i popratni tekst koristeći tablice obrađivali tematsku jedinicu „Osnovna obilježja odabranog programa za izradu web-stranice, osnovne postavke, povezivanje stranica, organizacija sadržaja , postavljanje stranice na internet“. Tijekom izvođenja nastavnih sati učenici su radili i postavljanje slike na web-stranici, na kojoj su prethodno radili oblikovanje teksta.

 

STROJARSTVO, STROJEVI I AUTOMATIKA – izvješće Tajane Šimag

 

  • Budući da se u drugom razredu iz predmeta Strojarstvo, u određenom periodu obrađuju teme vezane uz projiciranje i prikaze predmeta u više ravnina, učenici 2. C razreda (koji jedini od drugih razreda slušaju taj predmet) su pogledali kako izgledaju tehnički crteži i skice koje su nacrtali slavni hrvatski izumitelji. Prošetali smo kroz povijest i povezali ju sa sadašnjošću uz izume Fausta Vrančića, Hermana Potočnika-Noordunga, Davida Schwarza, Marcela pl. Kiepacha, Josipa Belušića, Maria Puratića i Slavoljuba Penkale.
  • Učenici trećih razreda upoznali su se s radom Nikole Tesle i njegovim najznačajnijim izumima, bez kojih strojevi grafičke pripreme, koje trenutno obrađujemo na predmetu Strojarstvo u 3.A i 3.E razredu, ne bi mogli raditi. Kako sve strojeve pripreme pokreću elektromotori, upoznali smo se i s najvećim proizvođačem električnih strojeva u Hrvatskoj – tvrtkom Končar. Zahvaljujući stručnjacima tvrtke Končar, koji su se odazvali pozivu na suradnju i ustupili nam svoje prezentacije, upoznali smo njihov projekt vjetroelektrana i hibridnih elektrana koje predstavljaju čistu proizvodnju električne energije baziranu na obnovljivim izvorima energije i samim time su energetska budućnost Hrvatske i svijeta. Osvrnuli smo se i na našu hidroelektranu na Krki kod Šibenika (Jaruga), koja je bila prva sagrađena hidroelektrana u Europi.

Kako ne bismo ostali samo na najvećem proizvođaču elektromotora u Hrvatskoj, razgovarali smo i o modernoj, privatnoj firmi koja je te motore na izuzetno inovativan način iskoristila – predstavljena je tvrtka Rimac i njeni proizvodi. Tvrtka, između ostalog, elektromotore koristi za regulaciju okretnog momenta kod svojih automobila, kako bi se spriječilo proklizavanje kotača i osigurala bolja stabilnost i brzina u zavojima. Gradivo vezano uz moment sile obrađivalo se u određenom tjednu u 3.B razredu, na predmetu Strojevi i automatika.

 

 

GRAFIČKA TEHNOLOGIJA- izvješće Božice Kelčec Pester

  • U sklopu projekta „Moja domovina“ obrađene su dolje navedene teme preko prezentacija koje su nadopunjene videom primjerenog sadržaja. Nakon prezentacije poveden je razgovor o temi.
    • U 2.C – prezentacije: „Hrvatske tiskare“ i „Širenje hrvatske pisane riječi“
    • U 3.A i 3.B – video „Stvaranje hrvatske valute“ i „Tisak novčanica“ te prezentacije „Tisak papirnih novčanica“ i Hrvatska kuna“
    • U 3.E – prezentacija „Izrada metalnih novčanica“

 

 


 

Izvješće Stručnog vijeća nastavnika hrvatskog i stranih jezika vezano uz tematsku nastavu Moja domovina

 

Zagreb, 9. listopada 2017.

 

U razdoblju od 2.  do 6. listopada 2017. nastavnici našeg vijeća  provodili su projekt u 2.  i 3.  razredima naše škole.

Na nastavi engleskog jezika učenici su izrađivali plakate o  prepoznatljivostima  hrvatskog nacionalnog identiteta u svijetu, razgovarali su  o pop- kulturi u Republici Hrvatskoj i uspoređivali ju s kulturom ostalih europskih zemalja, uspoređivali Dan neovisnosti u Republici Hrvatskoj i u SAD-u.

Na nastavi njemačkog jezika učenici su uspoređivali  naše državne praznike s praznicima zemalja njemačkog govornog područja.

Na nastavi hrvatskoga jezika govorilo se o važnosti materinjeg jezika kroz reportaže o Hrvatima izvan  Hrvatske. Učenici su prikupljali i komentirali jezične nepravilnosti iz svakodnevnog života. Učenici su razvijali vještine vođenja zapisnika o kulturnim manifestacijama na zadanu temu. Kroz Pričam ti… prisjetili su se najznačajnijih hrvatskih legendi.

Vera Molnar, prof.

 


 

Moja domovina-izvješće-tzk

 


 

Moja domovina-izvješće-kemija

 


 

PROJEKTNA NASTAVA – AKTIV PREDMETA POVIJEST, GEOGRAFIJA, ETIKA, VJERONAUK, POLITIKA I GOSPODARSTVO

Naziv projekta: Moja domovina ( povodom obilježavanja Dana neovisnosti 8. listopada)

 

Aktivnosti u tjednu 25.9 – 29.9. 2017.

 

  • Dana 27.9.2017. upriličeno je gostovanje gospodina Ante Nazora, voditelja Memorijalno-dokumentacijskog centra Domovinskog rata u Zagrebu. Iscrpno i poučno predavanje uglednog povjesničara pratilo je 40-ak učenika drugih i trećih razreda, a potrajalo je dva školska sata. Učenici su imali brojna pitanja o samim uzrocima i tijeku Domovinskog rata, a što nisu u mogućnosti saznati zbog nedostatne satnice povijesti u našoj školi. Dogovorena je daljnja suradnja u vidu ponovnih susreta.
  • Učenici 4. d razreda ( iako nisu predviđena ciljna skupina) montirali su video-uradak na temu „ Moja domovina“ s isječcima najsvjetlijih trenutaka iz svijeta sporta, glazbe i ostalih društveno-kulturnih zbivanja od osnutka samostalne države do danas. Film po završetku projektnog tjedna nije u cijelosti montiran te je planirana projekcija u predvorju škole kroz nekoliko dana.
  • Na nastavi povijesti održano je posebno predavanje za druge razrede na temu neovisnosti u režiji profesora Deščaka.
  • Na nastavi politike i gospodarstva održana debata na temu Ostati ili otići  ponukani problemom masovnog ekonomskog egzodusa mladih iz Naše domovine. Sudjelovali su učenici 4e razreda, a planira se i u ostalim maturalnim razredima u sklopu nastave budući je u programu tema Država, Narod, Nacija…
  • Na nastavi etike učenici dobili zadatak napisati kratak osvrt na predavanje gospodina Nazora (dio učenika koji je bio nazočan)
  • Na žalost, nastavu geografije nismo stigli prilagoditi zbog nedostupnosti nastavnice Herceg.
  • 9., neposredno prije projektne nastave, gostovao je i Tvrtko Barun, svećenik isusovac, voditelj Isusovačke službe za izbjeglice JRS, dobitnik nagrade Europski građanin.

Sudjelovali su članovi aktiva i 40-ak zainteresiranih učenika svih razreda.

Voditeljica aktiva: Luca Mandić, prof.

 


 

Uz redovnu nastavu, koju su učenicima, u okviru nastavnog programa, osmislili i tematski prilagodili nastavnici stručnih aktiva, školu su posjetili i uvaženi gosti, koji su u učionicama održali niz javnih predavanja – tribina. Nakon toga su s njima u studiju naše škole održani, snimljeni, producirani i na Youtubeu objavljeni razgovori – Interviewi s ravnateljem, koje možete pogledati OVDJE 🙂