Tematska nastava 2018. – Europska godina kulturne baštine

Naslovnica / Tematska nastava 2018. – Europska godina kulturne baštine

 

Sada već tradicionalno treću godinu za redom tijekom nastavne godine organiziramo tematski tjedan. Projekt se provodi u 2. i 3. razredima. Ove godine tema je Europska kulturna baština, pozivajući se na proglašenje 2018. godine, godinom Europske kulturne baštine od strane EU parlamenta.

Ovim oblikom nastave unosimo nešto novo, neku živost u postojeći šablonizirani oblik poučavanja. Pokušavamo promovirati tematsku nastavu kao oblik nastave za koji mislimo da ima naj veći efekt kod učenika, u smislu razumijevanja i prihvaćanja određenog gradiva. Mišljenja smo, kada učenik o istoj temi sluša iz kuta društvene grupe predmeta, pa zatim i iz kuta prirodoslovlja, onda on određen problem ili temu može bolje sagledati i postići bolje ishode učenja što je cilj svih kurikularnih reformi.

Također zadanu temu provodimo i u strukovnom dijelu nastave gdje povezujemo struku s zadanom temom i dobivano određeni proizvod (dizajn loga projekta, fotografije, video uratke ili brošure). Svjesni smo da za dublju i kvalitetniju pripremu ovakvog oblika nastave bi trebalo puno više pripreme i organizacije mnogih detalja koje mi nismo u stanju u zadanom vremenu i s zadanim ljudskim resursima realizirati, no ne odustajemo od ove ideje.

Letimična anketa učenika tijekom proteklih godina pokazala je da učenici vole i žele ovakav oblik nastave i da su često nezadovoljni, ako od određenog kolegija ili nastavnika nisu dobili onoliko koliko su očekivali, što također potvrđuje ispravnost naše želje da provodimo ovakav tip nastave.

 

Zagreb, 05.studeni 2018., Dubravko Deželić, Ravnatelj škole

 


 

Tematska nastava na satovima Engleskog jezika s prof. Koraljkom Mak

 

Report on the school project about laces in the English class by our teacher Ms. Mak

On the 9th of November 2018, our class prepared different presenations and brought them to school, for our school project about Croatian cultural heritage. The project was about laces in Croatia, especially the Pag, Hvar and Lepoglava laces along with some other types…

The First group to present has made a poster about the history of lace, the different types of lace and how they are made. Their poster had pictures and text acompanying those pictures. At the end of their presentation, they mentioned that the Croatian lace is recognized by UNESCO as Croatian intangible cultural heritage.

The members of the first group are: Patrik Bartoš, Emanuel Križić, Lucija Blažan, Luka Drmić-Banović, Marija Murlin and Jana Slamnig

The second group to present has created a short video about Pag and Lepoglava lace, how it is made, where it is used and the history of lace. The video consisted of short clips of the laces in the Etnographic museum and the Gallery in Radić street. It also had off screen narration. This video ends with the narrator mentioning how the Pag and Lepoglava lace are an important part of Croatian cultural heritage.

The members of the second group are: Lovro Dokić, Valentina Dušak, Tanja Crnčević, Ema Jakšić, Karolina Horvat and Martin Devčić

The third group to present also shot a short video, but this time it was only about Lepoglava lace. The video consisted out of short clips of a narrtor reading about the lace, while walking around Zagreb. They showed pictures of Lepoglava lace in detail, and also talked about its history, as well as how expensive it is.

The members of the third group are: Klara Jovanov, Korina Vekić, Jan Buben, Petra Mareković, Mia Kramarić and Rajna Franulić.

The fourth group to present made a humoristic mock interview about lace. They used a combination of humor, information and images to make a great informative video about lace. They interviewed two “Celebrities“, played by the members of their group, about Pag and Lepoglava lace, they also showed pictures of theese lace.

The members of the fourth group: Mihael Kuzmičić, Ivan Matana, Martin Momčinović, Rene Recek, Mateo Klanac and Marko Zidar.

At the end of the presentation of the project, we have learned many different things we haven’t even known about the Pag and Lepoglava lace, through a fun and informative way. I look forward to more projects like this.

Reported by: Martin Devčić

Pogledajte video i foto prilog koji su napravili učenici…

prikupljanje podataka: Ema Jakšić, Martin Devčić
tekst i voiceover: Tyler Dušak
snimatelji: Lovro Dokić, Karolina Horvat
montaža: Tanja Crnčević

 

 

 

Koraljka Mak, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima nastave Videa, 2.c – MEDIJSKI TEHNIČARI

 

Vježbe 2.C razreda predmeta Video u kojem smo obilježili Europsku godinu kulturne baštine na način da su učenici u vježbu Susret morali ukomponirati neki od spomenika u gradu Zagrebu.
Konkretni spomenici navedeni su na kraju vježbe u odjavnoj roli.
Linkovi za vježbe:

Sven Pavlinić, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Dizajn za web i Web projekti

Međupredmetna suradnja

 

U okviru tematskog tjedna učenici 4.C razreda – smjer WEB DIZAJN, dobili su zadatak osmišljavanja i realizacije novog znaka i logotipa Društva turističkih vodiča Zagreba i srednjohrvatske makroregije.

Uz ostvarenje dijela redovnog školskog programa u okviru stručnih nastavnih predmeta, zanimljivost ovog prigodnog projekta je i to što se ovdje radi o povezivanju s realnim naručiteljem – DTVZ, kojeg je predsjednik prof. Gazzari i koji se u ime Društva turističkih vodiča Zagreba našao u ulozi naručitelja.

Idejna rješenja predstavljena su članovima Predsjedništva Društva i s nestrpljenjem očekujemo njihov afirmativni odgovor, tj. odabir jednog od ponuđenih rješenja za konačnu finalizaciju i primjenu u svom vizualnom nastupu na tržištu.

 

 

Renata Šepić, prof., Marija Vuletić, prof., Žarko Gazzari, prof., Bruno Kokot, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Engleskog jezika s prof. Dianom Singer

 

On Wednesday October 3, 2018 we visited the Techical Museum of Nikola Tesla, the great Croatian inventor, or scientist as he is often referred to . We participated in some of Tesla’s great inventions in action, and heard about Tesla himself. We observed a bronze egg stand upright, big radio transmitters and receivers, I and Reina have even been exposed to a several hundred thousand volt electric spark. The highlight of the visit to the museum was when lights dimmed, and the host said to prepare for another experiment . Seconds later we observed a two million lightning bolt flying through the air to the discharge cage. The only thing left to say is that if you haven’t already visited that museum, you should definitely do. So take your cameras, and prepare to feast your eyes on a fraction of this giant mind of Nikola Tesla.

 

 

Alternating current (AC) is an electric current which periodically reverses direction, in contrast to direct current (DC) which flows only in one direction. Alternating current is the form in which electric power is delivered to businesses and residences, and it is the form of electrical energy that consumers typically use when they plug kitchen appliances, televisions, fans and electric lamps into a wall socket. A common source of DC power is a battery cell in a flashlight. The abbreviations AC and DC are often used to mean simply alternating and direct, as when they modify current or voltage.

The usual waveform of alternating current (ac) in most electric power circuits is a sine wave. In certain applications, different waveforms are used, such as triangular or square waves. Audio and radio signals carried on electrical wires are also examples of alternating current. These types of alternating current carry information such as sound (audio) or images (video) sometimes carried by modulation of an AC carrier signal. These currents typically alternate at higher frequencies than those used in power transmission.

 

crtež Nikole Tesle: Medea Arbanas, 1.D

 

————— Nikola Tesla from youth to age —————

 

Diana Singer, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Matematike

 

FOLKLORNA BAŠTINA HRVATSKE i analogni signali zvuka – grafovi funkcija sinus i kosinus

 

Matematika je svuda oko nas, u onome što vidimo, u onome što čujemo i u onome što osjećamo dodirom. Materija odašilje valove, zvuk i svjetlost se šire kao valovi.

Ne samo da valovi ispunjavaju beskrajan prostor oko nas, nego kroz njih odzvanjaju stoljeća života, rada i običaja naših predaka.

Mi smo danas na satu matematike „oživjeli valove“ koje su stoljećima „tkali“ naši preci i darovali nam bogato naslijeđe nošnji, plesova, instrumenata i melodija- folklornu baštinu Hrvatske.

Koristeći nove tehnologije, kroz folklornu baštinu Hrvatske „udahnuli smo dušu“ našim apstraktnim grafovima -sinusoidama i kosinusoidama, uvidjeli smo svojstvo periodičnosti u širenju zvuka, određivali temeljni period ( duljinu „osnovnog vala“ grafa koji se beskonačno puta ponavlja), određivali amplitudu grafa, fazni pomak, analitičku formulu grafa, nultočke, točke minimuma, točke maksimuma grafa funkcije,… i nekako sjetno i ponosno prošli kroz sve krajeve Hrvatske i kroz stoljeća naše povijesti.

Hvala našim precima na bogatom kulturnom naslijeđu i hvala svim velikim ljudima-znanstvenicima koji su nam darovali znanstvena otkrića kako bismo razumjeli svijet oko sebe.

Dužnost nam je cijeniti naslijeđe učenjem i marljivošću te uvijek ići naprijed i težiti ka novim spoznajama kako bismo svijet učinili humanijim i sretnijim mjestom za sve.

Različitost ne razdvaja, nego obogaćuje, uči i unaprjeđuje.

Razred 3.C , 13.11.2018.

 

 

Marta Perak, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Grafičke pripreme

U tjednu kulturne baštine, na nastavi Grafičke pripreme, 4. E razred izrađivao je reklamni letak.

Učenici su proučavali hrvatsku kulutrnu baštinu te su odabranu temu prikazali kroz tri-fold letak.

Ovaj projekt realiziran je kroz međupredmetnu suradnju pri čemu je g. Damir Lukica učenicima prezentirao stručni dio tiska i dorade.

Uz edukativni aspekt upoznavanja bogatstva kulturne baštine Hrvatske u ovom projektu učenici su imali priliku i za usavršavanjem stručnog znanja.

 

 

TJEDAN KULTURNE BAŠTINE U 4. C RAZREDU – WEB SADRŽAJI

U tjednu kulturne baštine, u sklopu predmeta web sadržaji, 4. C razred izrađivao je banner s prigodnom animacijom.

Ovaj projekt realiziran je kroz međupredmetnu suradnju s grafičkim dizajnom i nastavnicom Marijom Vuletić. Učenici su na grafičkom dizajnu osmislili logo kojeg su potom, kroz predmet web sadržaji, uklopili u svoju animaciju.

Animacije koje možete pogledati su izradili učenici: Rok Marjanović, Patricija Šikić, Laura Tinodi, Kristian Snovak i Ivana Popović.

 

 

 

Ana Jović, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima n.p. Vjeronauk i Povijest

 

Međupredmetna suradnja društvenih predmeta – Vjeronauk i Povijest
I ove godine bavili smo se proučavanjem doprinosa hrvatske kulturne baštine europskoj.

Nastavnici Damir Jurinčić i Ivica Deščak održali su predavanje na temu ”Hrvatska i evropska romanička baština”. Povezujući vjeronauk, geografiju i povijest pridonijeli smo boljem razumijevanju ljepota hrvatskih sakralnih i javnih srednjovjekovnih građevina.

Mi nastavnici, ali i učenici zaključili smo da je Hrvatska prebogata ostavštinom predaka, te da se zaista imamo sa čime ponositi.

Kolega Damir Jurinčić i ja – Ivica Deščak, zajedno smo predavali učenicima 2.D i 2.E.

Jako smo zadovoljni međusuradnjom te mislimo da je sat izrazito uspio. Učenici su bili izrazito motivirani te namjeravamo ponoviti slične teme.

 

 


 

Projektni tjedan, 2. b, Zaštita okoliša

 

Učenici su radili na tekstu na temu Motivi biljaka i životinja u lepoglavskoj čipci.

Analizirajući informacije iz teksta o povijesti lepoglavske čipke i Festivalu čipke u Lepoglavi, učenici su se upoznali s čipkom koja se izrađuje s tzv. batićima.
Nakon rada na tekstu u skupinama, prezentirali su na satu informacije koje su saznali obradom teksta.
Nakon toga su dizajnirali predloške za izradu čipke koristeći motive biljaka i životinja po vlastitoj želji. Motivi su: jaglac, suncokret, božikovina, hrast, konj, labud, vuk, medvjed, sova i td.
Namjera nam je kontaktirati organizatore Festivala čipke u Lepoglavi i ponuditi im suradnju.
Prilažem tekst koji su obrađivali učenici u skupinama i fotografije dizajnirane čipke.

 

Festival čipke

 

Mirjana Savičić, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Politika i gospodarstvo i Engleski jezik

 

Projektni tjedan pod načelom “Dani kulturne baštine” odrađen je kao tematska nastava u suradnji dvaju predmeta Politike i gospodarstva te Engleskog jezika.

Obrađeni su klučni trenuci povijest Dubrovačke republike s posebnim naglaskom na ustroj “aristokracijske demokracije”, trodiobe vlasti i za tadašnje doba progresivnih socijalnih mjera.

Učenici su predhodno dobili pismeni pregled Dubrovačke republike na engleskom jeziku.

Na satu Politike i gospodarstva u grupnom su radu morali odgovoriti na nekoliko pitanja te kao sinteza usporediti tadašanji demokratski ustroj s današnjim.

Luca Mandić, prof. i Andre Posmodi, prof.

 


 

STRUČNO VIJEĆE INFORMATIKE, STROJARSTVA, ELEKTROTEHNIKE
I GRAFIČKE TEHNOLOGIJE

Tematski tjedan „Europska kulturna baština s osvrtom na hrvatsku kulturnu baštinu“ – 12.11.2018. do 16.11.2018.

 

IZVJEŠĆE O REALIZACIJI PROJEKTA

U gore navedenom tjednu dio članova Stručnog vijeća koji održavaju nastavu u drugim i trećim razredima povezali su teme koje su se u tom tjednu obrađivale s kulturnom baštinom.

STROJARSTVO – izvješće Tajane Šimag

 

  • Kroz prezentacije i izradu plakata učenici 2.A, 2. D i 2.E razreda upoznali su se sa industrijskom baštinom Hrvatske i izumima koji su ostavili značajan trag u tehničkoj baštini Hrvatske, ali i Europe . Pogledali su i prezentaciju o razvoju strojarstva kao struke.
  • Učenici 3.C razreda upoznali su se s razvojem tiskarstva u Hrvatskoj, s prvom tiskarom u jugoistočnom dijelu Europe i ljudima zaslužnim za dokazivanje njenog postojanja u kosinjskom kraju, u kojem su se otiskivale prve hrvatske inkunabule, misali i brevijari.

 

GRAFIČKA TEHNOLOGIJA- izvješće Božice Kelčec Pester

  • U sklopu tematskog tjedna održana je prezentacija o ulozi inkunabula u kulturi Hrvatske i Europske unije te razvoju plakata u Hrvatskoj kroz povijest

 

 


 

Tematska nastava na satu Grafičkog dizajna i Multimedijalnih tehnologija

 

Izvještaj:

Na satu Grafičkog dizajna i Multimedijskih tehnologija učenici četvrtih razreda imali su zadatak osmisliti idejna rješenja vizualnog identiteta Tjedna kulturne baštine, tematske nastave koja se održava u našoj školi u sklopu projekta Europska godina kulturne baštine 2018. Godina kulturne baštine je proglašena kako bi se istražila, čuvala te slavila bogata i raznolika kulturna baština Europe. Učenici su razgovarali i raspravljali o značenju kulturne baštine za njezino okruženje i učenike osobno. Motivi kulturne baštine poticali su učenike na istraživanje naše tradicije te vizualnih komunikacija, analitičko promatranje, razlaganje i rekomponiranje. Cilj je bio pronaći nova, neobična rješenja različitih likovnih problema. Radovi učenika izražavaju kreativni proces, znatiželju i različitost učeničke percepcije. Bilo mi je zadovoljstvo zajedno s učenicima istraživati njihove ideje, zamisli i stajališta kao i načine kako ih dijele s drugima.

 

Marija Vuletić, prof.
05.studeni 2018.

 

 


 

Tematska nastava na satu n.p. Dizajn za web, Web projekti
i Praktična nastava grafičke pripreme

 

Renata Šepić, prof.

 


 

Tematska nastava na satu Kemije

 

Zaštićena kulturna dobra Republike Hrvatske

Pojam nematerijalna kulturna baština obuhvaća: prakse, predstave, izrazi, znanje, vještine, kao i instrumente, predmete, rukotvorine i kulturne prostore koji su povezani s tim, koje zajednice, skupine i, u nekim slučajevima pojedinci, prihvaćaju kao dio svoje kulturne baštine.

Jela hrvatska baštine

  • pogača lucišćak iz Plemenšćine
  • blagdanski božićni kruh koledo iz Plemenšćine
  • tradicijsko jelo sinjski arambaš
  • tradicijsko jelo soparnik
  • tradicijsko jelo zagorski domaći štrukli
  • tradicijsko jelo brački vitalac
  • tradicijska slastica starogrojski paprenjok
  • paški sira
  • kolač rudarska greblica
  • sir iz mješine s područja Dalmatinske zagore, Velebita i Like
  • tradicijski lički sir škripavca
  • tradicijski slavonski kulena/kulina

Zagorski domaći štrukli

Za nadjev će vam trebati 1 kg svježega kravljeg sira, 2 dcl kiselog vrhnja, 3 jaja i malo soli. Tijesto od 75 dkg brašna, soli, 2 dcl mlake vode, žlice masti ili 1 dcl ulja.

Zadatak:
Izračunaj kalorijsku vrijednost za 100 grama zagorskih domaćih štrukli.

Uz pomoć tablica kalorijskih vrijednosti učenici su riješili zadatak. Usput su obratili pažnju na nutritivni sastav pojednih vrsta namirnica.

 

Sanela Višek, prof.

 


 

Tematska nastava na satu Tjelesne i zdravstvene kulture

5 – 9. 11. 2018.

 

Europska kulturna baština s naglaskom na baštinu Republike Hrvatske

 

Tema: Seoska olimpijada

Tema je obrađena u 2. i 3. razredima.

Uvodni dio: Upoznajmo Franju Bučara

Dicipline:

Bacanje kamena s ramena – tražimo najjačeg/u učenika/cu (nagrada virtualno janje)

Lokomotiva – tražimo najsložniju ekipu u vožnji vlakom (nagrada virtualni štrukli)

Pločkanje – tražimo najpreciznijeg učenika/cu

Tačke – tražimo najjačeg/u, koordiniranog/u i najbržeg/u učenika/cu

Utrka u paru na tri noge – tražimo najbrži par

 

Suci – N. Jurković, M. Papec i I. Šakić

 

Učenici su odlično prihvatili temu, srdačno i veselo odradili zadatke!

 

 


 

Tematska nastava na satu Hrvatskog jezika

 

Tematski tjedan-izvještaj

Na nastavi Hrvatskog jezika učenici 2.a, 2.b i 2.c razreda čitali su i interpretirali jedno od najznačajnijih djela hrvatske renesanse, prvi hrvatski putopisni spjev Ribanje i ribarsko prigovaranje čiju 450. godišnjicu objavljivanja obilježavamo ove godine. Djelo je po mnogočemu doprinjelo bogatstvu hrvatske baštine. Osim prvih notnih zapisa bugarštica, u djelu se spominje i paprenjak iz Staroga Grada, slastica koja ima tradiciju dužu od 800 godina, kolačić koji je prije točno deset godina uvršten na listu zaštićenih kulturnih dobara Republike Hrvatske.
Učenici su bili podijeljeni u tri skupine.
Prva skupina imala je zadatak prikupiti i proučiti podatke o „starogrojskom paprenjoku“, zatim osmisliti tekst za reklamu i skicirati ideju promidžbe paprenjaka. Ovim zadatkom predviđena je i međupredmetna suradnja jer će učenici pomoću predložaka izrađivati reklamu na nastavi Animacije.
Druga skupina odabrala je dio teksta te su ga osuvremenili, prepjevali na svoj način(hip hop).
Treća skupina osmislila je i izradila plakat pod nazivom Ribanje u brojkama na kojem su istaknuli sve važne bojeve u djelu (450 godina od objavljivanja, 10 godina od uvrštavanja paprenjaka na listu zaštićenih kulturnih dobara Republike Hrvatske, 3 dana putovanja, 2 ribara…).
Nakon odrađenih zadataka, izveden je kviz koji sam pripremila u digitalnom alatu Edpuzzle. Kviz se sastojao od gledanja reportaže HRT-a koja donosi priču o snimanju cjelovečernjeg igranog filma Ribanje i ribarsko prigovaranje, redatelja Milana Trenca. Učenici su se sami podijelili u dvije natjecateljske skupine. Bilo je zabavno!
Tematskom nastavom ostvareno je poticajno suradničko okruženje u kojem smo svi uživali i nešto naučili!

 

Mateja Vignjević, prof.


 

Tijekom Tematskog tjedna učenici 3.A i 3.B razreda obradili su temu Hrvatska kulturna baština, s naglaskom na nematerijalnu baštinu. Motivacija je bio plakat o hrvatskoj nematerijalnoj baštini pod zaštitom UNESCO-a.

 

Vera Molnar, prof.