Tematska nastava

Naslovnica / Tematska nastava

 

Sada već tradicionalno treću godinu za redom tijekom nastavne godine organiziramo tematski tjedan. Projekt se provodi u 2. i 3. razredima. Ove godine tema je Europska kulturna baština, pozivajući se na proglašenje 2018. godine, godinom Europske kulturne baštine od strane EU parlamenta.

Ovim oblikom nastave unosimo nešto novo, neku živost u postojeći šablonizirani oblik poučavanja. Pokušavamo promovirati tematsku nastavu kao oblik nastave za koji mislimo da ima naj veći efekt kod učenika, u smislu razumijevanja i prihvaćanja određenog gradiva. Mišljenja smo, kada učenik o istoj temi sluša iz kuta društvene grupe predmeta, pa zatim i iz kuta prirodoslovlja, onda on određen problem ili temu može bolje sagledati i postići bolje ishode učenja što je cilj svih kurikularnih reformi.

Također zadanu temu provodimo i u strukovnom dijelu nastave gdje povezujemo struku s zadanom temom i dobivano određeni proizvod (dizajn loga projekta, fotografije, video uratke ili brošure). Svjesni smo da za dublju i kvalitetniju pripremu ovakvog oblika nastave bi trebalo puno više pripreme i organizacije mnogih detalja koje mi nismo u stanju u zadanom vremenu i s zadanim ljudskim resursima realizirati, no ne odustajemo od ove ideje.

Letimična anketa učenika tijekom proteklih godina pokazala je da učenici vole i žele ovakav oblik nastave i da su često nezadovoljni, ako od određenog kolegija ili nastavnika nisu dobili onoliko koliko su očekivali, što također potvrđuje ispravnost naše želje da provodimo ovakav tip nastave.

 

Zagreb, 05.studeni 2018., Dubravko Deželić, Ravnatelj škole

 


 

Tematska nastava na satovima nastave Videa, 2.c – MEDIJSKI TEHNIČARI

 

Vježbe 2.C razreda predmeta Video u kojem smo obilježili Europsku godinu kulturne baštine na način da su učenici u vježbu Susret morali ukomponirati neki od spomenika u gradu Zagrebu.
Konkretni spomenici navedeni su na kraju vježbe u odjavnoj roli.
Linkovi za vježbe:

 

Sven Pavlinić, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Dizajn za web i Web projekti

Međupredmetna suradnja

 

U okviru tematskog tjedna učenici 4.C razreda – smjer WEB DIZAJN, dobili su zadatak osmišljavanja i realizacije novog znaka i logotipa Društva turističkih vodiča Zagreba i srednjohrvatske makroregije.

Uz ostvarenje dijela redovnog školskog programa u okviru stručnih nastavnih predmeta, zanimljivost ovog prigodnog projekta je i to što se ovdje radi o povezivanju s realnim naručiteljem – DTVZ, kojeg je predsjednik prof. Gazzari i koji se u ime Društva turističkih vodiča Zagreba našao u ulozi naručitelja.

Idejna rješenja predstavljena su članovima Predsjedništva Društva i s nestrpljenjem očekujemo njihov afirmativni odgovor, tj. odabir jednog od ponuđenih rješenja za konačnu finalizaciju i primjenu u svom vizualnom nastupu na tržištu.

 

 

Renata Šepić, prof., Marija Vuletić, prof., Žarko Gazzari, prof., Bruno Kokot, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Engleskog jezika

 

On Wednesday October 3, 2018 we visited the Techical Museum of Nikola Tesla, the great Croatian inventor, or scientist as he is often referred to . We participated in some of Tesla’s great inventions in action, and heard about Tesla himself. We observed a bronze egg stand upright, big radio transmitters and receivers, I and Reina have even been exposed to a several hundred thousand volt electric spark. The highlight of the visit to the museum was when lights dimmed, and the host said to prepare for another experiment . Seconds later we observed a two million lightning bolt flying through the air to the discharge cage. The only thing left to say is that if you haven’t already visited that museum, you should definitely do. So take your cameras, and prepare to feast your eyes on a fraction of this giant mind of Nikola Tesla.

 

 

Alternating current (AC) is an electric current which periodically reverses direction, in contrast to direct current (DC) which flows only in one direction. Alternating current is the form in which electric power is delivered to businesses and residences, and it is the form of electrical energy that consumers typically use when they plug kitchen appliances, televisions, fans and electric lamps into a wall socket. A common source of DC power is a battery cell in a flashlight. The abbreviations AC and DC are often used to mean simply alternating and direct, as when they modify current or voltage.

The usual waveform of alternating current (ac) in most electric power circuits is a sine wave. In certain applications, different waveforms are used, such as triangular or square waves. Audio and radio signals carried on electrical wires are also examples of alternating current. These types of alternating current carry information such as sound (audio) or images (video) sometimes carried by modulation of an AC carrier signal. These currents typically alternate at higher frequencies than those used in power transmission.

 

crtež Nikole Tesle: Medea Arbanas, 1.D

 

————— Nikola Tesla from youth to age —————

 

Diana Singer, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Matematike

 

FOLKLORNA BAŠTINA HRVATSKE i analogni signali zvuka – grafovi funkcija sinus i kosinus

 

Matematika je svuda oko nas, u onome što vidimo, u onome što čujemo i u onome što osjećamo dodirom. Materija odašilje valove, zvuk i svjetlost se šire kao valovi.

Ne samo da valovi ispunjavaju beskrajan prostor oko nas, nego kroz njih odzvanjaju stoljeća života, rada i običaja naših predaka.

Mi smo danas na satu matematike „oživjeli valove“ koje su stoljećima „tkali“ naši preci i darovali nam bogato naslijeđe nošnji, plesova, instrumenata i melodija- folklornu baštinu Hrvatske.

Koristeći nove tehnologije, kroz folklornu baštinu Hrvatske „udahnuli smo dušu“ našim apstraktnim grafovima -sinusoidama i kosinusoidama, uvidjeli smo svojstvo periodičnosti u širenju zvuka, određivali temeljni period ( duljinu „osnovnog vala“ grafa koji se beskonačno puta ponavlja), određivali amplitudu grafa, fazni pomak, analitičku formulu grafa, nultočke, točke minimuma, točke maksimuma grafa funkcije,… i nekako sjetno i ponosno prošli kroz sve krajeve Hrvatske i kroz stoljeća naše povijesti.

Hvala našim precima na bogatom kulturnom naslijeđu i hvala svim velikim ljudima-znanstvenicima koji su nam darovali znanstvena otkrića kako bismo razumjeli svijet oko sebe.

Dužnost nam je cijeniti naslijeđe učenjem i marljivošću te uvijek ići naprijed i težiti ka novim spoznajama kako bismo svijet učinili humanijim i sretnijim mjestom za sve.

Različitost ne razdvaja, nego obogaćuje, uči i unaprjeđuje.

Razred 3.C , 13.11.2018.

 

 

Marta Perak, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Grafičke pripreme

U tjednu kulturne baštine, na nastavi Grafičke pripreme, 4. E razred izrađivao je reklamni letak.

Učenici su proučavali hrvatsku kulutrnu baštinu te su odabranu temu prikazali kroz tri-fold letak.

Ovaj projekt realiziran je kroz međupredmetnu suradnju pri čemu je g. Damir Lukica učenicima prezentirao stručni dio tiska i dorade.

Uz edukativni aspekt upoznavanja bogatstva kulturne baštine Hrvatske u ovom projektu učenici su imali priliku i za usavršavanjem stručnog znanja.

 

 

TJEDAN KULTURNE BAŠTINE U 4. C RAZREDU – WEB SADRŽAJI

U tjednu kulturne baštine, u sklopu predmeta web sadržaji, 4. C razred izrađivao je banner s prigodnom animacijom.

Ovaj projekt realiziran je kroz međupredmetnu suradnju s grafičkim dizajnom i nastavnicom Marijom Vuletić. Učenici su na grafičkom dizajnu osmislili logo kojeg su potom, kroz predmet web sadržaji, uklopili u svoju animaciju.

Animacije koje možete pogledati su izradili učenici: Rok Marjanović, Patricija Šikić, Laura Tinodi, Kristian Snovak i Ivana Popović.

 

 

 

Ana Jović, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima n.p. Vjeronauk i Povijest

 

Međupredmetna suradnja društvenih predmeta – Vjeronauk i Povijest
I ove godine bavili smo se proučavanjem doprinosa hrvatske kulturne baštine europskoj.

Nastavnici Damir Jurinčić i Ivica Deščak održali su predavanje na temu ”Hrvatska i evropska romanička baština”. Povezujući vjeronauk, geografiju i povijest pridonijeli smo boljem razumijevanju ljepota hrvatskih sakralnih i javnih srednjovjekovnih građevina.

Mi nastavnici, ali i učenici zaključili smo da je Hrvatska prebogata ostavštinom predaka, te da se zaista imamo sa čime ponositi.

Kolega Damir Jurinčić i ja – Ivica Deščak, zajedno smo predavali učenicima 2.D i 2.E.

Jako smo zadovoljni međusuradnjom te mislimo da je sat izrazito uspio. Učenici su bili izrazito motivirani te namjeravamo ponoviti slične teme.

 

 


 

Projektni tjedan, 2. b, Zaštita okoliša

 

Učenici su radili na tekstu na temu Motivi biljaka i životinja u lepoglavskoj čipci.

Analizirajući informacije iz teksta o povijesti lepoglavske čipke i Festivalu čipke u Lepoglavi, učenici su se upoznali s čipkom koja se izrađuje s tzv. batićima.
Nakon rada na tekstu u skupinama, prezentirali su na satu informacije koje su saznali obradom teksta.
Nakon toga su dizajnirali predloške za izradu čipke koristeći motive biljaka i životinja po vlastitoj želji. Motivi su: jaglac, suncokret, božikovina, hrast, konj, labud, vuk, medvjed, sova i td.
Namjera nam je kontaktirati organizatore Festivala čipke u Lepoglavi i ponuditi im suradnju.
Prilažem tekst koji su obrađivali učenici u skupinama i fotografije dizajnirane čipke.

 

Festival čipke

 

Mirjana Savičić, prof.

 


 

Tematska nastava na satovima Politika i gospodarstvo i Engleski jezik

 

Projektni tjedan pod načelom “Dani kulturne baštine” odrađen je kao tematska nastava u suradnji dvaju predmeta Politike i gospodarstva te Engleskog jezika.

Obrađeni su klučni trenuci povijest Dubrovačke republike s posebnim naglaskom na ustroj “aristokracijske demokracije”, trodiobe vlasti i za tadašnje doba progresivnih socijalnih mjera.

Učenici su predhodno dobili pismeni pregled Dubrovačke republike na engleskom jeziku.

Na satu Politike i gospodarstva u grupnom su radu morali odgovoriti na nekoliko pitanja te kao sinteza usporediti tadašanji demokratski ustroj s današnjim.

Luca Mandić, prof. i Andre Posmodi, prof.

 


 

STRUČNO VIJEĆE INFORMATIKE, STROJARSTVA, ELEKTROTEHNIKE
I GRAFIČKE TEHNOLOGIJE

Tematski tjedan „Europska kulturna baština s osvrtom na hrvatsku kulturnu baštinu“ – 12.11.2018. do 16.11.2018.

 

IZVJEŠĆE O REALIZACIJI PROJEKTA

U gore navedenom tjednu dio članova Stručnog vijeća koji održavaju nastavu u drugim i trećim razredima povezali su teme koje su se u tom tjednu obrađivale s kulturnom baštinom.

STROJARSTVO – izvješće Tajane Šimag

 

  • Kroz prezentacije i izradu plakata učenici 2.A, 2. D i 2.E razreda upoznali su se sa industrijskom baštinom Hrvatske i izumima koji su ostavili značajan trag u tehničkoj baštini Hrvatske, ali i Europe . Pogledali su i prezentaciju o razvoju strojarstva kao struke.
  • Učenici 3.C razreda upoznali su se s razvojem tiskarstva u Hrvatskoj, s prvom tiskarom u jugoistočnom dijelu Europe i ljudima zaslužnim za dokazivanje njenog postojanja u kosinjskom kraju, u kojem su se otiskivale prve hrvatske inkunabule, misali i brevijari.

 

GRAFIČKA TEHNOLOGIJA- izvješće Božice Kelčec Pester

  • U sklopu tematskog tjedna održana je prezentacija o ulozi inkunabula u kulturi Hrvatske i Europske unije te razvoju plakata u Hrvatskoj kroz povijest

 

 


 

Tematska nastava na satu Grafičkog dizajna i Multimedijalnih tehnologija

 

Izvještaj:

Na satu Grafičkog dizajna i Multimedijskih tehnologija učenici četvrtih razreda imali su zadatak osmisliti idejna rješenja vizualnog identiteta Tjedna kulturne baštine, tematske nastave koja se održava u našoj školi u sklopu projekta Europska godina kulturne baštine 2018. Godina kulturne baštine je proglašena kako bi se istražila, čuvala te slavila bogata i raznolika kulturna baština Europe. Učenici su razgovarali i raspravljali o značenju kulturne baštine za njezino okruženje i učenike osobno. Motivi kulturne baštine poticali su učenike na istraživanje naše tradicije te vizualnih komunikacija, analitičko promatranje, razlaganje i rekomponiranje. Cilj je bio pronaći nova, neobična rješenja različitih likovnih problema. Radovi učenika izražavaju kreativni proces, znatiželju i različitost učeničke percepcije. Bilo mi je zadovoljstvo zajedno s učenicima istraživati njihove ideje, zamisli i stajališta kao i načine kako ih dijele s drugima.

 

Marija Vuletić, prof.
05.studeni 2018.

 

 


 

Tematska nastava na satu n.p. Dizajn za web, Web projekti
i Praktična nastava grafičke pripreme

 

Renata Šepić, prof.

 


 

Tematska nastava na satu Kemije

 

Zaštićena kulturna dobra Republike Hrvatske

Pojam nematerijalna kulturna baština obuhvaća: prakse, predstave, izrazi, znanje, vještine, kao i instrumente, predmete, rukotvorine i kulturne prostore koji su povezani s tim, koje zajednice, skupine i, u nekim slučajevima pojedinci, prihvaćaju kao dio svoje kulturne baštine.

Jela hrvatska baštine

  • pogača lucišćak iz Plemenšćine
  • blagdanski božićni kruh koledo iz Plemenšćine
  • tradicijsko jelo sinjski arambaš
  • tradicijsko jelo soparnik
  • tradicijsko jelo zagorski domaći štrukli
  • tradicijsko jelo brački vitalac
  • tradicijska slastica starogrojski paprenjok
  • paški sira
  • kolač rudarska greblica
  • sir iz mješine s područja Dalmatinske zagore, Velebita i Like
  • tradicijski lički sir škripavca
  • tradicijski slavonski kulena/kulina

Zagorski domaći štrukli

Za nadjev će vam trebati 1 kg svježega kravljeg sira, 2 dcl kiselog vrhnja, 3 jaja i malo soli. Tijesto od 75 dkg brašna, soli, 2 dcl mlake vode, žlice masti ili 1 dcl ulja.

Zadatak:
Izračunaj kalorijsku vrijednost za 100 grama zagorskih domaćih štrukli.

Uz pomoć tablica kalorijskih vrijednosti učenici su riješili zadatak. Usput su obratili pažnju na nutritivni sastav pojednih vrsta namirnica.

 

Sanela Višek, prof.

 


 

Tematska nastava na satu Tjelesne i zdravstvene kulture

5 – 9. 11. 2018.

 

Europska kulturna baština s naglaskom na baštinu Republike Hrvatske

 

Tema: Seoska olimpijada

Tema je obrađena u 2. i 3. razredima.

Uvodni dio: Upoznajmo Franju Bučara

Dicipline:

Bacanje kamena s ramena – tražimo najjačeg/u učenika/cu (nagrada virtualno janje)

Lokomotiva – tražimo najsložniju ekipu u vožnji vlakom (nagrada virtualni štrukli)

Pločkanje – tražimo najpreciznijeg učenika/cu

Tačke – tražimo najjačeg/u, koordiniranog/u i najbržeg/u učenika/cu

Utrka u paru na tri noge – tražimo najbrži par

 

Suci – N. Jurković, M. Papec i I. Šakić

 

Učenici su odlično prihvatili temu, srdačno i veselo odradili zadatke!

 

 


 

Tematska nastava na satu Hrvatskog jezika

 

Tematski tjedan-izvještaj

Na nastavi Hrvatskog jezika učenici 2.a, 2.b i 2.c razreda čitali su i interpretirali jedno od najznačajnijih djela hrvatske renesanse, prvi hrvatski putopisni spjev Ribanje i ribarsko prigovaranje čiju 450. godišnjicu objavljivanja obilježavamo ove godine. Djelo je po mnogočemu doprinjelo bogatstvu hrvatske baštine. Osim prvih notnih zapisa bugarštica, u djelu se spominje i paprenjak iz Staroga Grada, slastica koja ima tradiciju dužu od 800 godina, kolačić koji je prije točno deset godina uvršten na listu zaštićenih kulturnih dobara Republike Hrvatske.
Učenici su bili podijeljeni u tri skupine.
Prva skupina imala je zadatak prikupiti i proučiti podatke o „starogrojskom paprenjoku“, zatim osmisliti tekst za reklamu i skicirati ideju promidžbe paprenjaka. Ovim zadatkom predviđena je i međupredmetna suradnja jer će učenici pomoću predložaka izrađivati reklamu na nastavi Animacije.
Druga skupina odabrala je dio teksta te su ga osuvremenili, prepjevali na svoj način(hip hop).
Treća skupina osmislila je i izradila plakat pod nazivom Ribanje u brojkama na kojem su istaknuli sve važne bojeve u djelu (450 godina od objavljivanja, 10 godina od uvrštavanja paprenjaka na listu zaštićenih kulturnih dobara Republike Hrvatske, 3 dana putovanja, 2 ribara…).
Nakon odrađenih zadataka, izveden je kviz koji sam pripremila u digitalnom alatu Edpuzzle. Kviz se sastojao od gledanja reportaže HRT-a koja donosi priču o snimanju cjelovečernjeg igranog filma Ribanje i ribarsko prigovaranje, redatelja Milana Trenca. Učenici su se sami podijelili u dvije natjecateljske skupine. Bilo je zabavno!
Tematskom nastavom ostvareno je poticajno suradničko okruženje u kojem smo svi uživali i nešto naučili!

 

Mateja Vignjević, prof.


 

Tijekom Tematskog tjedna učenici 3.A i 3.B razreda obradili su temu Hrvatska kulturna baština, s naglaskom na nematerijalnu baštinu. Motivacija je bio plakat o hrvatskoj nematerijalnoj baštini pod zaštitom UNESCO-a.

 

Vera Molnar, prof.

 


TEMATSKA NASTAVA 2017.

 

Poštovani učenici,

Kao što vjerojatno znate 08. listopada u Republici Hrvatskoj obilježava se Dan neovisnosti. Taj datum smo iskoristili da u drugim i trećim razredima naše škole provedemo projekat koji nosi naziv MOJA DOMOVINA. O čemu se radi ? Radi se o pokušaju naše škole da kroz obradu jedne teme, kroz sve nastavne predmete i sadržaje promovira tematsku nastavu, kao jedan kvalitetan oblik nastave koji prema našem mišljenju ima znatno bolji učinak u savladavanju gradiva. Kao što smo rekli, ovaj put je tema MOJA DOMOVINA. Tijekom nekoliko tjedana provedbe ovoga projekta školu će posjetiti nekoliko uglednih gostiju, a škola će upriličiti susret i razgovor s njima. Po završetku projekta stručna složba izvršit će analizu provedenoga na temelju izvještaja pojedinih profesora, stručnih vijeća i razgovora s učenicima.

Svima želim puno uspjeha u provedbi ovoga projekta.

 

Dubravko Deželić, dipl.graf.ing. – ravnatelj škole

 


TEMATSKA NASTAVA

Razgovori u studiju – Interviewi s gostima


Na satu povijesti na poziv prof. Ivice Deščaka gost je bio ravnatelj Dokumentacijskog centra Domovinskog rata gosp. Ante Nazor, u sklopu projekta škole MOJA DOMOVINA.

Zanimljivo predavanje potkrepljeno nizom činjenica pratio je velik broj učenika, a sam susret je potrajao duže od predviđenih četrdeset pet minuta. Podvučena je činjenica da su domovinu od agresije branili uz Hrvate i pripadnici svih nacionalnih manjina koje žive u RH i da nikada ne treba poistovjećivati zločine s nacijom kojoj pojedini počinitelj pripada.

Nakon predavanja uslijedila su pitanja uz poziv samoga predavača, da o bilo kojoj temi treba razgovarati na temelju argumenata i činjenica, te za svaku informaciju koja se tražiti iznese izvor i samo tako promišljati o povijesnim činjenicama, a posebno kada je Domovinski rat u pitanju.

 

 


 

U ponedjeljak 02. listopada o.g. je našu školu u sklopu projekta MOJA DOMOVINA posjetio ministar hrvatskih branitelja gospodin Tomo Medved. Nakon što je upoznat s radom škole i zanimanjima koja školujemo uslijedio je susret s učenicima. Na susretu s učenicima ministar je potaknuo učenika da budu vrijedni i marljivi i da na taj način daju doprinos boljitku naše domovine.

Velik broj pitanja upućen ministru odnosio se na nastavak obrazovanja za razna vojna zvanja unutar Oružanih snaga RH.

Nakon susreta s učenicima zamolili smo gospodina ministra za kratak razgovor u studiju naše škole koji možete pogledati ovdje – LINK.

 


STRUČNO VIJEĆE GRAFIČKOG DIZAJNA

Mentor: Ljiljana Stazić, prof.

 

Postupak izrade logotipa za majice

 

Zadatak je bio izraditi logotip za majice na temu projekta Moja domovina. Zadane su bile tri boje po izboru, zadani format bio je 100 x100 mm, a tehnika tiska – sitotisak.

Odabrala sam crvenu, magentu i cian. Cilj bio iskazati ljubav prema domovini zato sam razrađivala oblike koji asociraju na simbol srca.

Pripremu za tisak napravila sam uz pomoć layers palete. Na prvom layeru napravila sam oblik srca u cian boji,a zatim sam napravila još tri layera. Na jednom je sadržaj teksta Moja koji je u boji magente, a na drugi sam stavila tekst domovina u crvenoj boji. Na zadnji layer zaljepila sam cijeli logotip. Isključila sam vidljivost i zaključala layer. Spremila sam dokument kao eps i kao pdf. Kao takvog predala sam ga u tisak.

Moj logotip je otisnut u tri boje na bijelim majicama.

 

 

Doris Kokorović, 3.b

 

Letci i plakati

 

Dan državnosti slavimo 25.6. Njime obilježavamo Ustavnu odluku o suverenosti i samostalnosti Republike Hrvatske koju je donio Hrvatski sabor 1991. godine.

Dan neovisnosti slavimo 8.10. Hrvatski Sabor toga datuma 1991. jednoglasno

raskida sve odnose sa bivšom državom SFRJ i Republika Hrvatska se slobodno može nazvati neovisnom.

U sklopu projekta MOJA DOMOVINA kojeg je provodila Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju početkom školske godine 2017./2018., učenici 3,b razreda (smjer grafički urednik-dizajner) su na računalima izrađivali idejna rješenja letaka za Dan državnosti i Dan neovisnosti, a kasnije i plakate za istoimeni projekt.

 

Za najuspješnije plakate izabrani su radovi sljedećih učenika: Petra Balja, Domagoj Bičanić, Josip Čunčić, Lana Husić, Doria Jantolić i Elena Lemić.

 

 

Letci su izrađivani u vektorskom programu u A5 formatu, dok su plakati izrađivani u programu za prijelom u B2 formatu.

 

Josip Čunčić, 3.B

 


 

STRUČNO VIJEĆE INFORMATIKE, STROJARSTVA, ELEKTROTEHNIKE I GRAFIČKE TEHNOLOGIJE

Tematski tjedan „Moja domovina“ – 25.9.2017. do 29.9.2017.

 

IZVJEŠĆE O REALIZACIJI PROJEKTA

U gore navedenom tjednu, svi članovi Stručnog vijeća koji održavaju nastavu u drugim i trećim razredima povezali su teme koje su se u tom tjednu obrađivale s temom „Moja domovina“.

 

INFORMATIKA – izvješće Igora Ipše i Saše Dukića

 

  • U 2.A razredu, učenici su učili kako pripremiti slike za animaciju i izraditi animaciju. Kroz niz koraka trebali su složiti sve slike iste veličine, postaviti transparentnu pozadinu i napraviti niz slika koje „prikazuju” vijorenje Hrvatske zastave u pojedinim „etapama”.
  • U 2.C razredu učenici su kroz povijest hrvatskih grbova, navodeći uz svaku sliku grba i popratni tekst koristeći tablice obrađivali tematsku jedinicu „Osnovna obilježja odabranog programa za izradu web-stranice, osnovne postavke, povezivanje stranica, organizacija sadržaja , postavljanje stranice na internet“. Tijekom izvođenja nastavnih sati učenici su radili i postavljanje slike na web-stranici, na kojoj su prethodno radili oblikovanje teksta.

 

STROJARSTVO, STROJEVI I AUTOMATIKA – izvješće Tajane Šimag

 

  • Budući da se u drugom razredu iz predmeta Strojarstvo, u određenom periodu obrađuju teme vezane uz projiciranje i prikaze predmeta u više ravnina, učenici 2. C razreda (koji jedini od drugih razreda slušaju taj predmet) su pogledali kako izgledaju tehnički crteži i skice koje su nacrtali slavni hrvatski izumitelji. Prošetali smo kroz povijest i povezali ju sa sadašnjošću uz izume Fausta Vrančića, Hermana Potočnika-Noordunga, Davida Schwarza, Marcela pl. Kiepacha, Josipa Belušića, Maria Puratića i Slavoljuba Penkale.
  • Učenici trećih razreda upoznali su se s radom Nikole Tesle i njegovim najznačajnijim izumima, bez kojih strojevi grafičke pripreme, koje trenutno obrađujemo na predmetu Strojarstvo u 3.A i 3.E razredu, ne bi mogli raditi. Kako sve strojeve pripreme pokreću elektromotori, upoznali smo se i s najvećim proizvođačem električnih strojeva u Hrvatskoj – tvrtkom Končar. Zahvaljujući stručnjacima tvrtke Končar, koji su se odazvali pozivu na suradnju i ustupili nam svoje prezentacije, upoznali smo njihov projekt vjetroelektrana i hibridnih elektrana koje predstavljaju čistu proizvodnju električne energije baziranu na obnovljivim izvorima energije i samim time su energetska budućnost Hrvatske i svijeta. Osvrnuli smo se i na našu hidroelektranu na Krki kod Šibenika (Jaruga), koja je bila prva sagrađena hidroelektrana u Europi.

Kako ne bismo ostali samo na najvećem proizvođaču elektromotora u Hrvatskoj, razgovarali smo i o modernoj, privatnoj firmi koja je te motore na izuzetno inovativan način iskoristila – predstavljena je tvrtka Rimac i njeni proizvodi. Tvrtka, između ostalog, elektromotore koristi za regulaciju okretnog momenta kod svojih automobila, kako bi se spriječilo proklizavanje kotača i osigurala bolja stabilnost i brzina u zavojima. Gradivo vezano uz moment sile obrađivalo se u određenom tjednu u 3.B razredu, na predmetu Strojevi i automatika.

 

 

GRAFIČKA TEHNOLOGIJA- izvješće Božice Kelčec Pester

  • U sklopu projekta „Moja domovina“ obrađene su dolje navedene teme preko prezentacija koje su nadopunjene videom primjerenog sadržaja. Nakon prezentacije poveden je razgovor o temi.
    • U 2.C – prezentacije: „Hrvatske tiskare“ i „Širenje hrvatske pisane riječi“
    • U 3.A i 3.B – video „Stvaranje hrvatske valute“ i „Tisak novčanica“ te prezentacije „Tisak papirnih novčanica“ i Hrvatska kuna“
    • U 3.E – prezentacija „Izrada metalnih novčanica“

 

 


 

Izvješće Stručnog vijeća nastavnika hrvatskog i stranih jezika vezano uz tematsku nastavu Moja domovina

 

Zagreb, 9. listopada 2017.

 

U razdoblju od 2. do 6. listopada 2017. nastavnici našeg vijeća provodili su projekt u 2. i 3. razredima naše škole.

Na nastavi engleskog jezika učenici su izrađivali plakate o prepoznatljivostima hrvatskog nacionalnog identiteta u svijetu, razgovarali su o pop- kulturi u Republici Hrvatskoj i uspoređivali ju s kulturom ostalih europskih zemalja, uspoređivali Dan neovisnosti u Republici Hrvatskoj i u SAD-u.

Na nastavi njemačkog jezika učenici su uspoređivali naše državne praznike s praznicima zemalja njemačkog govornog područja.

Na nastavi hrvatskoga jezika govorilo se o važnosti materinjeg jezika kroz reportaže o Hrvatima izvan Hrvatske. Učenici su prikupljali i komentirali jezične nepravilnosti iz svakodnevnog života. Učenici su razvijali vještine vođenja zapisnika o kulturnim manifestacijama na zadanu temu. Kroz Pričam ti… prisjetili su se najznačajnijih hrvatskih legendi.

Vera Molnar, prof.

 


 

Moja domovina-izvješće-tzk

 


 

Moja domovina-izvješće-kemija

 


 

PROJEKTNA NASTAVA – AKTIV PREDMETA POVIJEST, GEOGRAFIJA, ETIKA, VJERONAUK, POLITIKA I GOSPODARSTVO

Naziv projekta: Moja domovina ( povodom obilježavanja Dana neovisnosti 8. listopada)

 

Aktivnosti u tjednu 25.9 – 29.9. 2017.

 

  • Dana 27.9.2017. upriličeno je gostovanje gospodina Ante Nazora, voditelja Memorijalno-dokumentacijskog centra Domovinskog rata u Zagrebu. Iscrpno i poučno predavanje uglednog povjesničara pratilo je 40-ak učenika drugih i trećih razreda, a potrajalo je dva školska sata. Učenici su imali brojna pitanja o samim uzrocima i tijeku Domovinskog rata, a što nisu u mogućnosti saznati zbog nedostatne satnice povijesti u našoj školi. Dogovorena je daljnja suradnja u vidu ponovnih susreta.
  • Učenici 4. d razreda ( iako nisu predviđena ciljna skupina) montirali su video-uradak na temu „ Moja domovina“ s isječcima najsvjetlijih trenutaka iz svijeta sporta, glazbe i ostalih društveno-kulturnih zbivanja od osnutka samostalne države do danas. Film po završetku projektnog tjedna nije u cijelosti montiran te je planirana projekcija u predvorju škole kroz nekoliko dana.
  • Na nastavi povijesti održano je posebno predavanje za druge razrede na temu neovisnosti u režiji profesora Deščaka.
  • Na nastavi politike i gospodarstva održana debata na temu Ostati ili otići ponukani problemom masovnog ekonomskog egzodusa mladih iz Naše domovine. Sudjelovali su učenici 4e razreda, a planira se i u ostalim maturalnim razredima u sklopu nastave budući je u programu tema Država, Narod, Nacija…
  • Na nastavi etike učenici dobili zadatak napisati kratak osvrt na predavanje gospodina Nazora (dio učenika koji je bio nazočan)
  • Na žalost, nastavu geografije nismo stigli prilagoditi zbog nedostupnosti nastavnice Herceg.
  • 9., neposredno prije projektne nastave, gostovao je i Tvrtko Barun, svećenik isusovac, voditelj Isusovačke službe za izbjeglice JRS, dobitnik nagrade Europski građanin.

Sudjelovali su članovi aktiva i 40-ak zainteresiranih učenika svih razreda.

Voditeljica aktiva: Luca Mandić, prof.

 


 

Uz redovnu nastavu, koju su učenicima, u okviru nastavnog programa, osmislili i tematski prilagodili nastavnici stručnih aktiva, školu su posjetili i uvaženi gosti, koji su u učionicama održali niz javnih predavanja – tribina. Nakon toga su s njima u studiju naše škole održani, snimljeni, producirani i na Youtubeu objavljeni razgovori – Interviewi s ravnateljem, koje možete pogledati OVDJE 🙂